Sverigedemokraternas EP-kandidater: Sven Olof Sällström

Hej på er!

För att ge er en inblick i Sverigedemokraternas politik och för att visa er vilka kandidaterna inför EP-valet är så kommer vi presentera person för person fram till den 7 juni. Det är rätt många kandidater men vi ska se till att vi hinner med alla.
Först ut är Sven Olof Sällström som är Sverigedemokraternas första namn, alltså Sverigedemokraternas toppkandidat inför Europa parlaments-valet 2009.

                       


Namn: Sven-Olof Sällström
Ort: Östersund
Landskap: Jämtland
Ålder: 40
Yrke: Butikschef
Viktigaste EU-fråga: Sverige ut ur EU! Det var inte detta EU Svenska folket sa ja till i folkomröstningen. EU är på väg att växa ut till en europeisk superstat där Sverige i framtiden kommer vara en delstat i mängden. För att behålla det nationella självbestämmadet, bevara den svenska nationen, det svenska språket och den svenska kulturen måste vi arbeta för att Sverige skall lämna EU. Jag förespråkar istället ett långtgående samarbete mellan självständiga, fristående europeiska nationalstater. Inte den federalistiska statsbildningen som nu växer fram.
Aktuell som: Förstanamn för SD i EU-valet.


Sven Olof om sig själv:
Jag är en före detta officer och ICA-handlare, arbetar numera som butikschef på en rikstäckande detaljhandelskedja. Mitt intresse för Sverigedemokraterna växte fram i samband med min sons födelse sommaren 2006. Jag såg tydliga tecken på att det Sverige jag en gång växt upp i, medvetet raserades av politiska krafter som inte satte Sverige och svenskarna i första rummet. För att trygga min sons framtid krävdes det att jag reste mig upp från tv-soffan och stack ut hakan. Vilket jag gjorde i och med att jag engagerade mig i SD hösten 2006.


I EU-parlamentet skulle jag främst vilja arbeta med motståndet mot Lissabonfördraget. Ett fördrag, eller egentligen EU:s nya grundlag som har till största syfte att flytta makt från de nationella parlamentet till Bryssel. Jag vill tillsammans med andra goda krafter i parlamentet arbeta för att bla Sveriges riksdag har ett nationellt självbestämmande över utrikespolitiken, invandringspolitiken, arbetsmarknadspolitiken och den ekonomiska politiken. Även frågan om det svenska gränsskyddet, nej till Turkiet i EU och att hålla Sverige borta från en gemensam EU-armé står högt på dagordningen.


Den viktiga frågan om ett urträde ur EU skall visserligen behandlas i Sveriges riksdag, men ett mandat i EU-parlamentet ger onekligen en välbehövlig plattform för att även driva den frågan på det nationella planet.

Källa

 

/R


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0